Lyhyet kisaraportit ennen yhteenvetoa:
Laihia Training Center XCO 2017 Spring edition:
Ajateltiin ettei nöyristellä kun nimettiin kisaa :) Ja saatiinkin ennätysmäärä osallistujia harjoituskisaan 15kpl. Innolla odotin ensimmäistä kisaa, koska harjoituskausi oli mennyt ilman ongelmia.Tosin tiesin ettei jalka ole varmasti parhaimmillaan, kun olin sen verran reenaillut viikon mittaan. Mutta silti tuli yllätyksenä, kuinka tahmeaa meno oli. Jalat oli aivan velliä, eikä rauhallisen alun jälkeen ollutkaan lisävaihdetta koneessa.
Palaveri valmentajan kanssa ja reenikalenterin selailu osoitti, että tehoja oli tullut rajusti liikaa viimeisen kahden viikon aikana. Ajateltiin, että homma paranee levolla ja seuraavana viikonloppuna Liedossa olisi parempi meno.
Lieto XCO
Raikas keli odotella lähtöä |
Tuttu startti tänäkin vuonna XCO cupille. Keli oli vain jotain uutta, eipä oo ennen tullut startattua kisaan tuulitakki päällä.
Laihian kisan jälkeen olin panostanut iskarin säätöihin, kun aina tyhmyyttään pumppaa iskarit aivan liian jäykäksi muka tehokkaaseen kisasäätöön. Täysjousto on täysjousto ja siitä on turha koittaa säätää jäykkäperää. Nyt kuitenkin maltoin lähteä riittävän löysillä iskareilla ja pyörä oli aivan loistava. Liedossa tarvittankiin luottoa pyörään, koska se on mielestäni cupin teknisin rata.
Kaiken kaikkiaan todella mukava reitti ajaa ja jos talven jäljiltä on ajo vähän kohmeessa, niin kelistä huolimatta se yleensä löytyy. Niin tälläkin kertaa mutta jalat oli edelleen pahasti hukassa.
Sijoitukseen olen ihan tyytyväinen, mutta aika ja oma suoritus jäi kyllä kaivelemaan pahasti.
TORJUNTAVOITTO. Jalat oli edelleen hukassa, mutta sain taloudellisessa ja tasaisella ajolla sen irti mitä oli otettavissa. Pyörä oli ehkä jopa entistä parempi ja oma ajo teknisimmillä pätkillä on mennyt eteenpäin. Kierroksen puoli välissä on jonkun verran teknisempää polkua ja siellä sainkin nostettua sijoitustani TOP kymppin. Kierroksen loppu sitten mitä tehottomalla koneella pääsee ja toivoen ettei takaa tulla ohi.
Rajamäen marathon reitistä alkaa muodostumaan minun lempi rata. Sopivasti nopeaa ja paikoin vähän teknisempääkin polkua. Kelit on aina ollut hyvät ja järjestelyt parasta suomen marathon
rintamalla. ISO kiitos Evocin pojille ja muille asianomaiselle mahtavasta kisasta!
Olemme valmentajan kanssa aika varmoja mikä meni pieleen, vaikka reenikausi on sinänsä ollut ongelmaton. Itseasiassa sama vika on varmaan vaivannut minua koko kilpaurani ajan.
Vaikka minun reenimäärät ei ole mitään älyttömiä, mutta olen silti panostanut täysillä pyöräilyyn. Kova polte tulla vielä joskus hyväksi pyöräilijäksi, on näkynyt siinä että olen tehnyt vedot aina täysillä. Tehomittarin myötä vielä korostunut, kun aina on pitänyt yrittää "wattiennätystä", on veto sitten kestänyt 1min tai 30min.
Täysiä puskeminen ei ole niin kongreettisesti haitannut aiemmpina vuosina, kun olen tehnyt pääsääntöisesti pitempiä vetoja. Tänä vuonna kun olen tehnyt huomattavasti enemmän lyhyitä vetoja, niin lihaksisto on todennäköisesti ylikuormittunut. Samaan aikaan kun talvi oli mikä oli, niin pitkät hiihtolenkit ja muutenkin aerobinen harjoittelu jäi liian vähälle.
Nähtäväksi jää onko diagnoosi ja/tai onko korjaavat liikkeet oikeita, mutta nyt
jätän seuraavat kisat väliin ja keskityn peruskuntoon jonkun aikaa. Katotaan kisoja sitten, kun jalat taas haluaa alkaa kisaamaan. Itävaltaan ja Tahkolle kyllä mennään, mutta muu on vielä epäselvää. Niin ja on sekin varmaan että tänä kesänä tullaan ajamaan ja nauttimaan pyöräilystä vähintään yhtä paljon kuin ennenkin!
Laihian kisan jälkeen olin panostanut iskarin säätöihin, kun aina tyhmyyttään pumppaa iskarit aivan liian jäykäksi muka tehokkaaseen kisasäätöön. Täysjousto on täysjousto ja siitä on turha koittaa säätää jäykkäperää. Nyt kuitenkin maltoin lähteä riittävän löysillä iskareilla ja pyörä oli aivan loistava. Liedossa tarvittankiin luottoa pyörään, koska se on mielestäni cupin teknisin rata.
Kaiken kaikkiaan todella mukava reitti ajaa ja jos talven jäljiltä on ajo vähän kohmeessa, niin kelistä huolimatta se yleensä löytyy. Niin tälläkin kertaa mutta jalat oli edelleen pahasti hukassa.
Sijoitukseen olen ihan tyytyväinen, mutta aika ja oma suoritus jäi kyllä kaivelemaan pahasti.
Evoc XCM
TORJUNTAVOITTO. Jalat oli edelleen hukassa, mutta sain taloudellisessa ja tasaisella ajolla sen irti mitä oli otettavissa. Pyörä oli ehkä jopa entistä parempi ja oma ajo teknisimmillä pätkillä on mennyt eteenpäin. Kierroksen puoli välissä on jonkun verran teknisempää polkua ja siellä sainkin nostettua sijoitustani TOP kymppin. Kierroksen loppu sitten mitä tehottomalla koneella pääsee ja toivoen ettei takaa tulla ohi.
Rajamäen marathon reitistä alkaa muodostumaan minun lempi rata. Sopivasti nopeaa ja paikoin vähän teknisempääkin polkua. Kelit on aina ollut hyvät ja järjestelyt parasta suomen marathon
rintamalla. ISO kiitos Evocin pojille ja muille asianomaiselle mahtavasta kisasta!
Missä mättää!?
Olemme valmentajan kanssa aika varmoja mikä meni pieleen, vaikka reenikausi on sinänsä ollut ongelmaton. Itseasiassa sama vika on varmaan vaivannut minua koko kilpaurani ajan.
Vaikka minun reenimäärät ei ole mitään älyttömiä, mutta olen silti panostanut täysillä pyöräilyyn. Kova polte tulla vielä joskus hyväksi pyöräilijäksi, on näkynyt siinä että olen tehnyt vedot aina täysillä. Tehomittarin myötä vielä korostunut, kun aina on pitänyt yrittää "wattiennätystä", on veto sitten kestänyt 1min tai 30min.
Täysiä puskeminen ei ole niin kongreettisesti haitannut aiemmpina vuosina, kun olen tehnyt pääsääntöisesti pitempiä vetoja. Tänä vuonna kun olen tehnyt huomattavasti enemmän lyhyitä vetoja, niin lihaksisto on todennäköisesti ylikuormittunut. Samaan aikaan kun talvi oli mikä oli, niin pitkät hiihtolenkit ja muutenkin aerobinen harjoittelu jäi liian vähälle.
Nähtäväksi jää onko diagnoosi ja/tai onko korjaavat liikkeet oikeita, mutta nyt
jätän seuraavat kisat väliin ja keskityn peruskuntoon jonkun aikaa. Katotaan kisoja sitten, kun jalat taas haluaa alkaa kisaamaan. Itävaltaan ja Tahkolle kyllä mennään, mutta muu on vielä epäselvää. Niin ja on sekin varmaan että tänä kesänä tullaan ajamaan ja nauttimaan pyöräilystä vähintään yhtä paljon kuin ennenkin!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti